Familjen Edlunds hemsida - Resor

Dag 38 & 39 - Lima → Göteborg, Sverige

Vaknade klockan sju trots gårdagen. Jag gjorde mig i ordning till nio och gick ner och käkade frukost. Efter frukosten gick jag en runda på stan.

Jag var tillbaka på hotellet vid halv tolv. Vi bar ner våra väskor till väskförvaringsrummet och gick ut på stan. Vi gick ner till nöjesfältet och tillbaka samt gjorde ett sista besök på indianmarknaden.

Vi gick till samma ställe som vi käkade middag två dagar tidigare, fast en annan restaurang. Det låg nämligen tre restauranger vägg i vägg som delade på uteserveringen. Maten smakade bra även om det tog lite tid.

Halv fyra var vi tillbaka på hotellet och hämtade ut våra väskor för att i nästa stund bära ut dem till vår buss som skulle transportera ut oss till flygplatsen. Halv fem kom vi iväg och färden gick på små lokalgator till flygplatsen.

Bagagekontroll, incheckning, betalning av flygplatsavgift (28 dollar), passkontroll, köp av sprit (Pisco) och tillslut den eviga väntan på att få gå ombord. Tio minuter i åtta lyfte planet mot Madrid.

På planet fanns inte mycket att göra förutom att äta den kvällsmat som serverades samt att försöka sova så mycket som möjligt.

10,5 timmar senare, halv två på eftermiddagen lokal spansk och svensk tid, landade vi på flygplatsen i Madrid. Här fick vi vänta i över fyra timmar på att planet mot Stockholm skulle lyfta. Väntetiden nyttjades till att byta mail- och snigelpostadresser samt att få lite mat i magen. Tio minuter i sex lyfte äntligen planet mot Stockholm och Arlanda.

Planet landade på ett dimmigt Arlanda tio minuter efter nio. När vi väl kommit av planet och fått våra väskor fick vi som skulle med anslutande flyg ta snabba farväl av folk som inte skulle vidare. Det började bli lite ont om tid för oss som skulle flyga vidare.

Efter en tripp till Arlandas inrikeshall fick alla checkat in sitt bagage till respektive destination.

Göteborgsplanet lyfte kvart över elva och landade säkert strax före midnatt på Landvetters flygplats.