Familjen Edlunds hemsida - Resor

Dag 15 - Nungwi

Vi vaknade även denna morgon vid sju och var klibbiga av svett. Vid åtta satt vi vid vår restaurang och väntade på att få frukost serverad. Personalen hade nog inte räknat med en sådan anstormning av gäster så pass tidigt på morgonen så vi fick vänta en halvtimma på frukosten.

Vädret på förmiddagen inbjöd inte till sol och bad eftersom det blåste lite för mycket och det var lite molnigt. Vi valde istället att gå på en snäckletarturné efter frukosten. Vi gick nästan ända bort till fyren vid Zanzibars nordspets innan vi vände åter till bungalowen och lämnade av våra nyfunna skatter.

När vi låst in våra skatter tog vi en tur till byn på jakt efter sprit och vatten. Spritbutiken var stängd så vi fick nöja oss med vatten. Efter besöket i byn gick vi till Jambo Brother Restaurant och käkade lunch. Vi beställde pasta med tonfisk och Pizza Seafood. När maten sjunkit undan och notan var betald tog vi sikte på stranden då vädret stabiliserat sig betydligt jämfört med förmiddagen.

Efter en stor dos sol och salta bad tog vi ytterligare en runda i byn med nytt sikte på sprit­butiken. Butiken hade öppnat men vi blev ändå besvikna eftersom priserna var väl tilltagna. Således blev det ingen affär och vi gick tomhänta tillbaka till bungalowen.

Vid sjutiden samlades vid på Jambo Brother Restaurant ytterligare en gång. Denna gång för att äta en sista gemensam middag. Rosa Bussarna stod för kalaset och bjöd på buffé med bl.a. Kingfish, grillat kött, potatissallad m.m. Under måltiden blev det uppträdande av lokala förmågor. Riktigt duktiga, faktiskt.

Efter maten drog vi oss, inte helt oväntat, till vår favoritbar. Vi beställde en ”Banana Blowjob” och en ”Mango Bang”. På barrunda nummer två blev det en ”Pina Colada” och en ”Passion under a Palm Tree”.

En kvart före midnatt drog vi oss bort mot vår bungalow och vid ettiden somnade vi till takfläktens sus.